Økonomi/vilkår

Økonomi/vilkår

Hvad kan du forvente som kunde?

Under et servicebesøg, fakturerer vi altid pr. påbegyndt time, tiden starter fra montøren forbereder sig, til sagen, dvs. når montøren enten udformer et stykke arbejde på værkstedet eller når han kører fra firmaets adresse, henter materialer eller anden form for arbejde som vedrører kundens bestilling. Vores timeløn inkluderer kørsel, derved faktureres ikke et særskilt beløb til kørsel, men blot den reelle tid som bliver brugt på kunden.

Tiden afsluttes når montøren har meldt arbejdet færdigt og forlader adressen.
(hvis kundens adresse ligger mere end 40km fra firmaets adresse, vil der blive faktureret timer for kørsel fra firmaets hovedadresse til kundens adresse og tilbage til firmaet igen)

Der kan under et servicebesøg forventes, at der efter ankomst og besigtigelse af opgaven, skal hentes eller bestilles materialer. Denne tid bliver ligeledes faktureret som timepris pr. påbegyndt time.

Under vores servicebesøg, har vi følgende tillægspriser og verselinjer på vores arbejde.
– Alle priser er oplyst eks. Moms

Tillægspriser/varelinjer:

94: Affugter,
– Ved vandskader tilbyder vi udlejning af affugter pr. dag til 120,- pr. dagsleje. Opstilling, afhentning og udbedring af skade yderligere, faktureres på timebasis pr. påbegyndt time på samme vilkår som et servicebesøg.

95: Varmeblæser udlejning
– Vi tilbyder udlejning af varmeblæsere på op til 2kW for 50,- pr dag. pr. stk. + evt. timeforbrug på levering og tilslutning af disse.

96: Motorsplit

  • Ved brug af motorsplit for at rense et afløb faktureres 399,- + timeforbrug. Dette inkluderer brug af udstyret, rens og årlig servicering af udstyret.

97: Adm. Gebyr

  • Adm. Gebyr er et almindeligt gebyr, som påsættes alle fakturaer med 79,-. Dette dækker over udgifter til skemaer og kvalitetssikring, fakturering og mailkorrespondance med kunden, ejendom, forsikring eller lign.
  • Hvis kunden har særlige rettelser til fakturaen, såfremt at dette nødvendiggør en kreditnota samt faktura på ny. Vil der blive tillagt yderligere adm. Gebyr af 79,- pr. styk.

98: Parkering
– Dette kan variere efter udgifter til parkering og dækker over evt. parkeringsudgift særlige steder. Som f.eks. parkeringshuse.

Parkering generelt
Såfremt at det er nødvendigt for montøren at parkere på gaden i betalingszoner som Rød, grøn, gul eller blå zone vil dette blive tillagt på fakturaen minimum pr. påbegyndt times parkering, prisen inkluderer gebyrer på easypark inkl. parkeringsudgiften pr. time. For de forskellige zoner faktureres:

Rød Zone: 55,- pr. time

Grøn Zone: 38,- pr. time

Blå Zone: 29,- pr. time

Gul Zone: 27,- pr. time

99: Pakmateriale
– Pakmateriale er et alm. Tillæg på 49,- som kan forventes brugt, hvis montøren har brugt materiale til at pakke rør/samlinger sammen indenfor rimelige grænser, herunder: op til 5 stk pakninger i 3/8”, 1/2”, 3/4” eller 1” størrelser. Eller ét tillæg pr. enhver form hele dåser/bøtter af tråd eller garn og salve eller hanefedt under besøget

99-1: Pakmaterialer stor
– Pakmateriale stor er et alm. Tillæg på 99,- som kan forventes brugt, hvis montøren har brugt materiale til at pakke større rør/samlinger end 1” sammen indenfor rimelige grænser. ét tillæg pr. enhver form hele dåser/bøtter af tråd eller garn og salve eller hanefedt under besøget

100: Diverse materialer
– Dette varenummer kan forventes brugt hvis der er aftalt pris en samlet pris med kunden, fakturaen vil derfor blive opdelt i x antal timeforbrug og dertil div. Materialer efter aftale.

200: Håndtering af affald:

  • Dette tillæg kan forventes brugt hvis montøren har taget affald med fra adressen, herunder brug af poser/handsker til affald. Op til 100kg eller pr. vognlæs. + timepris for håndtering Tillægget vil blive tillagt pr. styk.
  • Eksempel: Kunden har 300kg affald som skal håndteres: montøren bruger 48 min. Som faktureres af 682,- pr. påbegyndt time. samt 3x håndtering af affald af 180,-. Kunden betaler 1222,- (180×3+682)

300: Miljøtillæg

  • Dette tillæg på 39,- kan forventes brugt på alle fakturaer hvor der er brugt materialer hos kunden, dette tillæg dækker over miljøafgifter, miljørelateret levering, handels- og transportudgifter.

1040: Serviceopkald
– Dette varenummer på 100,- kan forventes faktureret ved serviceopkald.
Eksempel på serviceopkald: Kunden eller vi ringer. Der forventes at vi kan guide, råde eller vejlede via et telefonisk opkald eller videoopkald, for at løse evt. fejl på anlæg eller anden form for bygge/servicevejledning.

2000: Servicevogn
– Dette tillæg kan forventes brugt på alle fakturaer hvor der er brugt materialer fra servicevogn eller kørsel til kunden. Dette er et engangstillæg pr. servicevogn på adresse. Dette dækker over kørselsudgifter på bil, samt materialeopfyldning af varevogn efter servicebesøg.

Timepris:
1000, 1010: For service, kørsel og montørtimer afregnes, 682,- pr. påbegyndt time
1020: Teknikertime afregnes 742,- pr. påbegyndt time.
1030: Lærlingetime afregnes 341,- pr. påbegyndt time.
1070: Overtid efter 15:00 afregnes 850,- pr. påbegyndt time.
3000: Vagtudkald mellem 15:00-22:00 afregnes 3.800,- inkl. første time, herefter afregnes yderligere timer som 1070: overtid.
3010: Vagtudkald mellem 22:00-07:00 afregnet 5.500,- inkl. første time, herefter afregnes yderligere timer som 1070: overtid.

Kontakt Dalmo VVS ApS dag og nat, hvis du står med en akut rørskade eller anden vandskade, og du har brug for øjeblikkelig at få den udbedret

Se vores anmeldelser

Godkendt til miljørigtig varmepumpemontering

Professionel, fair og meget venlig, det er alle ord der beskriver Dalmo. Det var hele vejen igennem en fantastisk oplevelse, der var god kommunikation fra starten, nødvendig transparens af muligheder og priser, og professionel og effektiv håndtering af installation og opfølgning. Uden tvivl den bedste service jeg har fået fra VVS’er, og klart en anbefaling til alle der har brug for hjælp med radiator eller tilsvarende.

God oplevelse med udskiftning af fjernvarmeanlæg

Vi havde en rigtig god oplevelse med Mark og Christian fra Dalmo.
 Vi indhentede flere tilbud og Dalmo havde klart den beste pris.
 Arbejdet blev udført ordentligt og rettidigt. De har både installeret ny fjernevarmeunit, vandvarmer samt ryddet op i rørføringen til begge dele. Vi er meget tilfrede med resultatet.
 De var nemme at kommunikere med da vi lavede aftalen og var søde og behagelige at have på besøg.

God kommunikation og smukt resultat

Rigtig god og rar kommunikation, og smukt resultat i forbindelse med montering af køkkenvask i vores gamle køkken. Jeg kan helt klart anbefale Dalmo VVS 🙂

Kontakt Dalmo VVS ApS

Skal erfarne og effektive VVS’ere udføre din næste VVS-opgave? Så kontakt Dalmo VVS og få en uforpligtende samtale.

Vil du se mere af vores arbejde?
Følg med på vores Facebookprofil, hvor vi ofte poster billeder af vores spændende arbejdsopgaver.